2019. augusztus 31., szombat

Készülődés és érkezés Mullsjöbe

Már régóta érdekel a svéd kultúra, és eddigi látogatásaim során igen közel került a szívemhez Svédország. Az elmúlt évben nyelvtanfolyamra is beiratkoztam a Skandináv Házba, ahol nagyon élveztem az órákat. Az ő facedbook oldalukon láttam meg a Peace Works Sweden, valamint az ESC Erasmus+ által szervezett önkéntes programot a mullsjöi folkhögskolába. 

A jelentkezés és a kiválasztás folyamata gördülékenyen ment, és június közepére már tudtam, hogy augusztustól részt vehetek a projektben. Az adminisztratív teendők oroszlán részét a küldő szervezetem, a Fiatalok a Vidékért Egyesület intézte, valamint sokat segítettek a felkészülésben is. 

Kiérkezésünk előtt volt alkalmam megismerkedni a másik önkéntessel, Auréllal is. Nagy bátorságot adott a tudat, hogy nem leszek egyedül, és már az elejétől lesz egy barátságos arc, akire számíthatok az új közegben.

Tanulságos élmény volt összepakolni az utazásra, komoly mérlegelést igényelt a hely szűke, és sajnos fájdalmas áldozatokat kellett hozni. Azonban később meglepődve tapasztaltam, milyen kevés tárgyi dolog elég a boldogsághoz. 

Az utazás előtti napokban már a tetőfokára hágott az izgalom, nehéz volt minden találkozóra, otthoni élményre időt szakítani, de örülök, hogy minél több embertől sikerült személyesen elbúcsúznom. Nagyon felértékelődött az otthoni fészek melege, nehéz érzés volt belegondolni, hogy most egy darabig csak virtuálisan fogom tudni megtapasztalni. Ugyanakkor nagyon izgatott voltam, és már alig vártam, hogy útnak indulhassak Svédország felé, ahol pedig...

...minden simán ment! A göteborgi reptérről, ahol landoltam, három átszállással tudtam eljutni Mullsjöbe, ahol az állomáson várt rám az iskola egyik tanára. Nagyon izgultam a csatlakozások, a poggyászok miatt, azonban aggodalmam szerencsére alaptalannak bizonyult. Rögtön lenyűgözött a festői környezet, és a kolis lakótársaim barátságos üdvözlése. A kollégium nagyon szép, tiszta, rendezett, jól felszerelt, és modern. Mivel vasárnap este érkeztem és hétfő reggel már akcióba is lendültünk, korán lefeküdtem, és azonnal elnyomott az álom. 

Puss och kram, Zita

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© Mullsjö A-tól Z-ig
Maira Gall