2020. március 9., hétfő

Melodifestivalen 2020 I. rész


Akik személyesen ismernek, azok tudják, hogy megszállottan rajongom az Eurovízióért és hogy számomra ez sokkal több, mint az az egy hét májusban, amikor lezajlik a két elődöntő és a finálé. Az évek során sikerült egyre inkább belebonyolódnom a dalverseny világába és körülbelül 5 éve rendszeres nézője vagyok a különböző nemzeti válogatóknak is. Természetesen az egyik legelső ilyen műsor, amit felfedeztem a svéd Melodifestivalen volt, ugyanis a maga nemében ez az egyik legkiemelkedőbb és már 60 éve ennek segítségével döntik el, hogy ki fogja képviselni az országot az Eurovízión. Minden évben a legnézettebb műsorok egyike a Melodifestivalen döntője, amelynek évek óta a stockholmi Friends Arena ad helyet.

Amikor kiderült, hogy kiválasztottak önkéntesnek a legelső gondolatom az volt, hogy oké, akkor jövőre irány a Melodifestivalen! Sőt, pályázáskor még az önéletrajzomban is kapott egy bekezdést a műsor, ugyanis tisztában vagyok vele, hogy ez itt minden évben hatalmas és igazából mondhatjuk, hogy a kultúra egyik fontos része. 6 héten keresztül fut, általában február elején kezdődik és minden adást egy másik városban rendeznek meg. Idén az elődöntők helyszínei Linköping, Göteborg, Luleå és Malmö voltak, a második esély (andra chansen) fordulóra pedig Eskilstunában került sor. A jegyeket már októberben elkezdték értékesíteni, azután, hogy bejelentették a helyszíneket, az előadókra azonban november végéig várni kellett. Én még a jegyárusítás reggelén megszereztem a jegyemet a döntőre, ugyanis mindenképp valami jó helyről szerettem volna átélni az első Melodifestivalen-élményemet.

Szerencsére a suliban is elég sokan követik és szeretik a műsort, a közeli barátaimmal pedig január óta mindennapi témává vált és izgatottan vártuk a februárt, hogy végre elkezdődjön. Mivel szerettem volna még emlékezetesebbé tenni a szezont ezért kitaláltam, hogy az első elődöntő előtt szervezek egy quiz nightot, hogy egy kicsit jobban ráhangolódjunk a versenyre. Igazán hosszú folyamat volt úgy összeállítani a kérdéseket és a feladatokat, hogy mindenki számára érdekesek legyenek, de mivel már maga a szervezés is egy élmény volt számomra, így nem sajnáltam rá az időt. Február elsején végre eljött az első elődöntő és a quiz night ideje, meglepően sokan eljöttek és végül négy csapat versengett egymással a győzelemért. 4 különböző fordulóra került sor és a visszajelzések alapján mindenkinek nagyon tetszett, még annak ellenére is, hogy néhány kérdés igencsak nehéznek bizonyult. Örültem is az építő kritikának, ugyanis az egyik legnagyobb kihívás számomra az volt, hogy eltaláljam mi az amit mindenki tud és nagyon alap, illetve mi az, ami már nagyon nehéz és tényleg csak a hardcore rajongók tudhatják a választ. A zenefelismerős fordulót azonban szerintem mindenki imádta. Az estéből aztán igazi kis party kerekedett, az egyik lány még tortát is hozott, a show után pedig régi Melodifestivalen dalokra tomboltunk.

Ezután az összes többi fordulót is együtt néztük a kávézóban, a döntőt leszámítva, bár mindig változó volt, hogy ki tudott eljönni és ki nem, de szerintem a műsor elég jól összehozta a társaságot és tényleg napi szinten téma volt, hogy kinek ki a kedvence és hogy vajon melyik dal lesz a nyertes.
A döntőről egy másik bejegyzésben számolok be, ugyanis szerintem megér egy saját blogposztot.

Puss och kram,
Aurél

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© Mullsjö A-tól Z-ig
Maira Gall